Vikthets

Det är ju sån jävla vikt hets bland folk tycker jag.. Och visst var väl det den allra främsta anledningen till att jag började på gymmet förra året.. Men jag märkte att när jag hetsade med att väga mig hela tiden att jag mådde sämre av det och därmed slarvade mycket och då inte fick några direkta resultat..

Nu tränar jag först och främst för att jag mår jävligt bra av att träna men visst klart att jag vill gå ner i vikt fortfarande också för att det är bätte för min kropp och min hälsa om jag tappar lite.. Men jag vet också att det inte går fort att gå ner så mycket som jag vill gå ner.. Det tog liksom inte 1 vecka att gå upp all denna vikt, så då tar det inte heller 1 vecka att gå ner.. Men blir galen när folk hetsar om min vikt, liksom bekymra er om ert eget istället.. Även om jag vet att folk vill väl, men det sista man vill känna är en press från folk och känna sig rädd för att misslyckas, vilket jag gjorde förut nu skiter jag i vad folk säger för det mesta..

Jag var nog inte helt redo mentalt förra året när jag började på gymmet då det inte blev tillräckligt regelbundet.. Men nu har jag ändå hållt i gång ganska så bra senaste månaderna och känner mig mera taggad och motiverad mentalt nu.. Hoppas bara jag får hålla mig frisk nu för det känns att man tappar lite om man är sjuk..

Och sen ska man inte hetsa så mycket om vad vågen visar tycker jag.. För liksom du kan väga 100 kg och vara vältränad som fan och ha massa muskler så dumt att hetsa för mycket om vad det står på vågen.. Även om jag såklart kollar det i mellanåt för att se om det hänt något för har ju ändå en viss vikt jag vill ligga på ungefär.. Bättre att mäta med ett måttband för att se lite bättre hur mycket det förändras.. Får se till och skaffa mig ett eget så man kan mäta regelbundet..


För några år sen hade jag haft skit mycket ångest och brytt mig massor om vad folk tycker om mig och känt mig oerhört bekväm bland folk pga hur jag såg ut.. Eller haft, jag hade det.. Men nu känner jag bara att jag skiter i det totalt, för min personlighet och hur jag är som person har absolut inget med hur jag ser ut att göra.. Och vill folk döma mig pga det så är ju det mer deras problem än mitt anser jag..

Ville bara skriva av mig lite om detta, blev visst mer skrivet än jag hade tänkt.. Tränar som sagt först och främst för att jag känner att jag mår så mycket bättre av att träna både psykiskt och fysiskt och sen kommer ju nog resultaten märkas mer och mer under tiden..

 Hade ett berg med disk som väntade på mig när jag kom hem förut.. Alltid lika kul men skönt när det är gjort..

Nu blir det lite te och kolla på 5an lite innan det är dags att krypa ner i sängen.. Får se när man vaknar imorgon men blir inte och ställa någon klocka iaf.. Lite att göra imorgon så tveksamt om det hinns med att träna på gymmet så blir säkert bara hemma och en promenad då.. Och på lördag blir det inte heller något gym då man ska iväg..

 Dessa 2 filmer damp ner i brevlådan idag också.. Eftersom jag hade rabattcheck så gick dessa två bara på 40 kr inkl. frakten.. Det gillar vi..

Gonatt


Kommentarer
Postat av: Stefan Nilsson

Det viktiga är att fokusera på hälsan och inte vågen. Genom att träna så får man en rad andra fördelar såsom mer ork, bättre sömn och lägre risk för hjärtkärlsjukdomar även om man inte fokuserar på vikten.

2011-04-13 @ 14:05:54
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0