Tisdag

Fick ett sent kvällsbesök igår lite spontant av en gammal bekant kan man väl säga.. Haha.. Ja det var väl trevligt o träffas o så.. Men är det inte konstigt hur mkt minnet kan svika ibland av det man minns o hur det faktiskt är?

Vaknade dock upp idag och mådde skit, hade ju redan igår ont i halsen o lite hosta.. Idag kan man ju säga att det blivit värre..

Känts som jag haft feber lite till och från hela dagen idag då jag ena stunden fryser o nästa är varm, och att traska ner till ams o hem med feber, ont i halsen, hosta som gör satans ont o huvudvärk var väl inte någon hit. Men har man inget val så har man inte..

Sen att jag blev lite irriterad när jag var där är en annan sak.. Visst jag förstår hela grejen med att man ska söka jobb utanför sitt län o kunna tänka sig o flytta osv. Men att hon jag prata med mer eller mindre säger åt mig att jag inte kommer kunna få ett jobb i detta län utan ska bredda mitt jobbsök och fundera på att flytta gillar jag inte, och sen vilja pusha på mig att gå nån av deras utbildningar bara för att jag ska vara sysselsatt är något jag inte heller gillar..
Jag känner inte överhuvudtaget för att plugga eller gå någon utbildning alltså.. Även om det säkert skulle vara bra.. Sen vart det ju snack om praktik, som jag måste försöka hitta en snarast helst annars lär jag hamna på någon av dom ställena ams har o där chansen till jobb är = noll.. Ska man ha praktik o bli utnyttjad som gratis arbetskraft i några månader så vill man ju ändå att det ska leda till något iaf.. Känns lite slöseri med tid på ett sätt annars, även om det visserligen ger erfarenhet o chansen till färska referenser o så.. Men ams praktikställen var ju inte ens något som var ett dugg intressant för mig.. Men säger man att man inte vill så blir det väl ett jävla liv.. Ne så försöka fixa någon egen praktikplats istället denna vecka så kanske man kan få va på ett ställe man kan tänka sig jobba på iaf.. 

Ne nu skriver jag på av bara farten här känns det som o det blir nog lite mkt o läsa, blir väl så när man skrivit lite i omgångar.. Så ska återgå till mitt soffläge och kolla på Cougar Town strax innan det blir sängen o hoppas på att man mår bättre o inte sämre imorgon..

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0