Södertälje

Igår så följde jag ju med en tjejkompis när hon skulle på intervju till en utbildning i Södertälje. För hon ville inte åka själv och det kan jag förstå.
Hon hämta mig kl 06.00 här utanför och jag kan ju lova att jag var sjukt trött när klockan ringde 5.45.. Eftersom hon hade med sig frukost som hon fixat hemma så behövde jag ju typ bara gå upp, klä på mig o borsta gaddarna typ..

Som tur var så hade hon ju lånat en GPS så vi då var det ju rätt lätt att hitta.. Tveksamt om vi hade hittat i tid utan den alltså.. Väl framme så blev det frukost dags och det satt ju riktigt fint i magen det..

Trodde ju att det skulle ganska så segdraget att sitta o vänta på att hon skulle göra prov, ha intervju o allt eftersom det skulle hålla på i 3,5 timme.. Men det var inte så farligt faktiskt fördrev tid med o messa o snacka me lite folk i luren.. Gick fortare än vad jag trodde det skulle gjort..

Sen blev det hem, åkte lite fel först eftersom vi tänkte leta efter ett ställe o käka innan vi åkte hemåt men vi skippa den idén ganska snabbt o besluta oss för att stanna i Nyköping eller någonstans längst vägen.. Men va en rätt bra dag ändå, sen är det ju inte varje dag man blir bjuden på både frukost och lunch liksom :)

Blev en sväng hem till mina föräldrar när vi väl kom till stan.. Haha skrämde ju syrran lite när jag kom.. Haha.. Sen blev jag ju bjuden på käk där oxå, vilket var nice o slippa laga mat hemma..

Sen var ju tanken lite att E skulle kommit hit, visserligen skulle inte hans tåg varit här i stan förrän 23 igår men det blev inte så tyvärr.. Men får bli en annan dag när det kan bli lite tidigare istället.. Men riktigt tråkigt att det inte blev av.. Hade varit trevligt o sluppit sova ensam ;) Hehe..

Nu idag har jag väl inte gjort så mycket, varit hos mina föräldrar idag med och käkat mat o sen spelat lite med då med syrran..

Och nu blir det o glo på tvn lite eller en film för är väl inget på tv iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0