Kroppsbild

Man har ju en ganska skev kroppsbild om sig själv, som igår när jag ladda in bildern från kameran till datorn så hade jag tagit en helkroppsbild för några dagar sen och reagera över att jag tyckte jag såg smalare ut på den bilden än vad jag är IRL.. Men så kom jag och tänka på att det kanske mer är att min bild av mig själv är helt skev eftersom folk säger att jag gått ner lite o så men jag ser det ju inte själv..

Och detta kommer säkert låta helt sjukt men när jag började träna så saboterade jag ganska mkt för mig själv genom att äta onyttigt för jag ville ju gå ner i vikt och få en lite mer normalbygd kropp men sen kände jag samtidigt att jag har varit tjock i flera år, så vem är jag om jag inte är tjock?

Kan fortfarande få den tanken att jag vet inte vem jag kommer vara när jag inte kommer vara tjock längre.. Det är egentligen helt sjukt att tänka så men dom tankarna finns ju.. För egentligen har ju ens utseende och kropp inget med hur man är som person att göra..

Och jag mår inte direkt dåligt över hur jag ser ut heller, jag har liksom vant mig och vet att inget kommer ändras så länge jag inte försöker göra något åt det vilket jag börjat tagit tag i lite mer ordentligt nu..

Men även när jag lyckas gå ner all denna vikt jag vill och hamnar på den viktnivå jag vill ligga på så undrar jag lite om jag kommer se den lite småmulliga tjejen jag då blivit eller den tjocka tjejen fortfarande när man kollar i spegeln? Den skeva kroppsbilden man har om sig själv kanske aldrig riktigt försvinner?

Jag har ju ett par jeans som jag sparat från då när jag var nöjd med min kropp, och målet är ju såklart att kunna få på mig dom igen.. Och någon dag ska jag lyckas med det men jag vet att det kommer ta lite tid innan jag kommer dit.. Men dit ska jag..

Sen kanske många tror att bara för att man är tjock att man har dåligt självförtroende men så behöver det inte alls vara.. Jag har ganska bra självförtroende faktiskt och har inga större problem med att få killar heller och har aldrig haft några direkta problem med det.. Vilket oxå kanske är för att jag har ganska bra självförtroende för jag får en hel del komplimanger o liksom vet att jag duger alldeles utmärkt som jag är.. Sen är det ju klart att man vill gå ner i vikt för sin egen hälsa och så..

Mitt självförtroende har ju växt mer och mer dom senaste åren, kanske har lite med att göra för att jag slutade brry mig om vad alla andra tycker om mig och bara kände att vill folk snacka skit får dom väl göra det liksom..

Sen är det ju såklart fortfarande folk som glor ibland men istället för att känna det som att fan va jobbigt att dom glor så känner jag dom måste ju glo för att jag är så jäkla snygg helt enkelt.. Man får försöka vända det dåliga till något positivt istället sen kanske det inte alls är så men man mår bättre om man tänker så istället..

Skulle kunna skriva hur långt inlägg som helst om det här känner jag men jag ska nog käka lite lunch nu och glo på True Blood.. Fick en matlåda av mina föräldrar igår med pepparrot kött i och det ska bli jävligt gott..

Hoppas det inte vart alltför långt och att ni orkar läsa

Ha de gött

Bye

Kommentarer
Postat av: Daniella:)

Fin blogg!:) Allt bra med dig?:)

2011-07-12 @ 01:21:53
URL: http://daniellabooks.blogg.se/
Postat av: nora :3

lykke til! :) du klarer det.

2011-07-12 @ 15:21:41
URL: http://pikaachu.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0