Tvättsöndag

Söndagar är dagar då man i stort sett alltid är lite seg, slutet på veckan liksom.. Denna dag är även perfekt som tvätt och fixardag.. Dock så känns det väl lite tråkigt att tvätta just idag när solen skiner, 2 bra soldagar i rad är inte dåligt det :)

Igår så var jag ute och körde med Tina, gick rätt bra förutom några få smågrejer bara men det är sånt man får öva på så kommer det bli bättre med tiden och måste lära mig att strunta i alla andra bilar och inte bli stressad av att jag tycker dom är för nära..

Men fick köra mkt igår, körde nog 3 timmar totalt om man räknar bort när vi stoppa o tog paus.. Så det blev mkt övning och fick även köra motorväg vilket jag tyckte gick rätt bra.. Och lite roligare med motorväg då man inte behöver växla ner, bromsa och stanna lika mkt..

 

 

Blev även ett stopp i Klinga igår för att tanka o blev även att köpa ett par nya solglasögon som dom på OK nog tog lite för mkt betalt för då det inte satt någon lapp på dom jag tog. Utan jag trodde dom gick på prisgruppen och den det stod på mina glas vart det inte.. Men jag orkade inte ta den diskussionen när han hade gått o letat fram några han tyckte var likadana.. Då det var rätt mkt kö både i butiken och det var kö bakom bilen vid pumpen oxå så strunta i det..

 Var även förbi på ÖB och bytte ut min patron till min Sodastreamer, men ja när jag kom hem igår kväll och skulle sätta i den för o få lite kolsyrat vatten så var den TOM...
Och jag som alltid tar kvitto tog ju för ovanlighetensskull igår INGET kvitto såklart.. Så får väl se om det går att lösa ändå för betala för en patron 2 ggr har jag ingen större lust med..

Och nu håller jag på och tvättar för fullt, ska snart ner o slänga i sista maskinen o sen blir det väl att försöka fixa lite hemma och invänta att Tina & Molle kommer lite senare..

Får se om det blir att möblera om lite då oxå, har en plan som nog kan funka.. Vi får se om det blir som jag tänkt mig..

Ha en trevlig söndag och hoppas ni iaf är ute och njuter av solen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0