Söndag

Varit sjukt seg hela dagen idag, hade ju tänkt jag skulle gått till körskolan och pluggat idag med men kom aldrig så långt, somna i soffan några timmar istället.. Konstigt att man alltid känner sig extra seg på söndagar trots att man inte druckit något dagen innan.

Denna frukost har börjat blivit standard, ska få bort det där med bröd helt nu tänkte jag och äta ägg istället för det är ju iaf rätt nyttig frukost, men ska väl lägga till lite havregrynsgröt oxå tror jag så man håller sig mätt ett tag.


Fick bli en riktigt avancerad middag idag lr inte kanske.. Men det är bra gott med lite makaroner och köttbullar ibland och så ett kallt glas mjölk till..  Och så blev det en bra matlåda till imorgon med så ingen tror att jag åt alla dom där köttbullarna i en portion.


Resten av söndag ska jag tillbringa i soffan framför film, ska kolla in filmen Contraband nu tänkte jag.. Hade tänkt skriva ett litet utlägg om denna hets om hur man ska se ut osv som är idag.. Kom och tänka lite på det eftersom jag fick lite kommentarer om att jag åt Pizza och Ben&Jerrys igår, inga positiva kommentarer direkt. 

Förstår inte att folk orkar lägga energi på att kommentera om vad människor dom inte ens känner äter.. Kul att det var skrivet från Ip adresser i Norrköping med.. Hej på er.. Haha..

Jag känner bara att jag skiter fullständigt ifall folk tycker att jag inte borde äta vissa saker, och självklart bör jag väl inte äta någon överflöd av saker som Pizza och BJs och det gör jag inte heller. Inte direkt så man har råd och köpa en Ben & Jerrys så ofta då dom kostar runt 50 kr styck liksom, så det unnar man sig bara nångång ibland.

Men ja som sagt jag äter vad jag vill, skulle jag vilja äta choklad varenda dag så gör ju jag det.. Helt upp till mig hur mkt jag vill svulla. Jag sitter iaf inte och beklagar mig sen över att jag är tjock och inte går ner i vikt som jag vet att andra gör. Jag väljer att leva mitt liv precis som jag vill för man lever trots allt bara en gång och orka bry sig om vad alla andra tycker eller hur andra tycker man bör se ut.

Ska väl tilläga att jag givetvis rör på mig och försöker få lite motion varje dag iaf. Som t.ex att gå till stan istället för att ta spårvagn o såna saker. Så jag försöker givetvis att gå ner. Men jag känner inte det där att jag måste hetsa om min vikt, jag vet att jag duger som jag är och den som stör sig får väl vända sina blickar åt något annat håll helt enkelt.

Struntar som sagt i vad folk tycker eller säger om mig(som dom inte vågar säga till mig på riktigt). Anledningen till att jag inte bry mig så mkt är att jag hört det mesta och det är inte värt att bry sig om människor som måste klanka ner på andra för att må bra själva.

Hoppas iaf att jag ska kunna göra comeback på gymmet snart och kunna börja köra lite styrka igen oxå och inte bara vara ute och gå. Förkylningen känns nästan helt borta nu (peppar peppar) så tänkte väl göra ett försök i veckan. 

Ne nu kändes det som det vart ett lite utlägg ändå och ett rätt långt blogginlägg så avrundar nu och återgår till min film istället..

Trevlig söndagkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0