Överviktig

Postade detta nyss på min facebook, men kände att jag ville lägga upp det här också..
 
Har du aldrig varit kraftigt överviktig själv så kan du ALDRIG förstå vad någon som är kraftigt överviktig känner inför olika situationer, som en sån enkel grej att gå o sätta sig på ett fik och behöva tänka ut vart man kan sitta och ifall man får plats i stolen eller om den kommer hålla..

Eller hur det känns att bli totalt ignorerad när man med en polare träffar nån dom känner & den personen VÄLJER att inte presenterera sig eller ens säga ett artigt hej precis som om man inte fanns, men presenterar sig för andra personer..

Eller när man hamnar på en fest och man då försöker komma in i en diskussion men ingen som lyssnar på vad du säger..

Till slut så tror man tyvärr på att man inte har något viktigt att säga, och då blir man också till slut osocial.

Kanske svårt och tro men man verkar vara rätt osynlig som kraftigt överviktig..

Det är så mycket man får utstå som många av er verkligen aldrig kommer kunna förstå.. Hur mycket ni än tror att ni fattar så gör ni inte det om ni inte varit i samma sits..

Och jag är så TRÖTT på allt vad det innebär med övervikten! Så därav blev det att teckna ett gymkort idag! Nu eller aldrig känns det som!

Och så lätt för alla att säga att man satt sig i sitsen själv, och visst det har man. Men är aldrig så enkelt som att det bara finns ett skäl till att man slutade bry sig om att man gick upp i vikt.. Alla har sin historia & så även jag!

DETTA ÄR VERKLIGEN INGET TYCK SYND OM MIG INLÄGG.. BARA LITE TANKAR JAG VILLE FÅ UR MIG HUR DET FAKTISKT ÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0