5 matlådor senare.

 
Blev upphämtad av mina föräldrar förut, och bad pappa om att få byta plats då jag inte kört bil på ett tag. Man tror att man ska glömma bort hur man gör, men det gör man ju inte. Det sitter verkligen i ryggmärgen det där.
 
I alla fall så blev det att stanna till och köpa köttfärs på vägen och sen hem till pappa och göra hans tacogratäng, där han visa mig hur han gör den och fick det även uppskrivet. Sen kommer jag kanske göra en egen lite twist på detta när jag gör det själv.
 
Men när jag skulle röra om pasta, köttfärs, grönsaker och creme fraiche samt ost så gick skeden av. Haha var visst lite för stark i handen. Men ja så kan det ju gå.
 
Det vart i alla fall bra till slut och såhär såg gratängen ut när den kom ut ur ugnen. Det vart bra, dock behövs det nog mer creme fraiche i nästa gång eller eventuellt lite grädde kanske.
 
 
Fick ut 5 matlådor på det i alla fall då jag valde att faktiskt äta lite också. Men bra att ha i frysen för dagar då man verkligen inte orkar eller känner för att laga mat. Och senare idag blir det ju och göra lite mera kyckling gryta. Gott gott :)
 
Nu fixa lite hemma och sen invänta tvättstugan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0