Projekt: Måla om

 
1a maj så satte vi igång med projektet att måla om här hemma, till min hjälp hade jag mina kära föräldrar.
Hann med rätt mycket redan igår(1a maj) gällande att täcka golv, tejpa lister och spackla, slipa osv.
 
Hann måla ett lager i köket tillomed och runt listerna i hallen. Sen var mina föräldrar här och målade i 2 omgånger när jag var på jobbet så att det blev klart idag.

Eller köket är ju inte helt klart än då det ska målas över skåpen och på sidan av kylen och väggen vid spisen. Men den väggen kommer nog bara behöva målas en gång då den redan är vit.
 
Men man kan säga att det blev rätt mycket skillnad i alla fall. Efterbilden på köket efter kom väl inte i det bästa ljuset men man ser ju skillnaden ändå. Betydligt snyggare nu när jag vart av med dom gräsliga tapeterna.
 

Bara det lilla i köket kvar och sen vardagsrummet, dock kommer vardagsrummet att få vänta tills senare i sommar när pappa har semester.
Men det kommer nog ganska smidigt att köra i vardagsrummet då det inte är så mycket småmålande utan mest stora ytor att måla.
Så har man bara målat vid listerna och i taket så går det nog fort att köra med rollern sen.
 
Men ja det blir vid ett senare tillfälle som sagt. Skönt att få hallen och köket gjort i alla fall.
 
Ska försöka komma på hur jag ska komma åt på bästa sätt över skåpen i köket då stegen inte riktigt räcker för att nå ordentligt. Men ja det löser sig. Står ju på diskbänken när jag städer ovanför skåpen så.
 
Nae nu börjar det bli dags för att slagga lite granna här faktiskt.
Imorgon blir det lite fix med att flytta tillbaka möblerna och hämta ut lite mer färg förmodligen.
 
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0