Samma resa igen

Vet inte hur många gånger jag tagit tag i det där med vikten och sen gett upp efter ett tag. Men jag har nog inte varit redo mentalt för att ta tag i alla hjärnspöken som säger att jag inte är värd att vara "smal", nu är ju inte mitt mål att vara smal. Utan vill fortfarande ha lite former då jag tycker det är snyggt..

Och helt ärligt så är det lätt att känna att man ger upp om man ändå redan väger 3 siffrigt. Är ingen exakt siffra på vad jag väger idag, då det var ett tag sen jag vägde mig.
 
Men jag tog mina mått häromdagen, och det är nog det jag kommer gå mest efter tror jag. Dock kommer jag ju ändå ställa mig på vägen när jag kommer till gymmet nästa gång mest för att jag vill veta vad vikten ligger på. Ska bara komma ihåg det också.
 
Men nu kommer jag göra ytterligare ett försök att ta tag i det här, och är lite mer taggad på det nu. Då jag verkligen inte vill se ut som jag gör idag, fyller ändå 30 nästa år så vore ju kul att vara i lite form i alla fall.
Sen förväntar jag mig inte att gå ner 70 kilo på 10 månader. Det kommer ta tid och det får det göra också, hellre att jag går ner i ett bra tempo än att jag rasar alldeles för fort.
 
Tog lite bilder på mig själv också hur kroppen ser ut, så man kan ta nya bilder om några månader och sen kan jämföra lite grann eftersom man oftast har svårt och se sin egen förändring. Tänkte lägga upp dom här först men bestämde mig för att inte göra det i nuläget i alla fall.
 
Har även lite ändringar i kosten som kommer göras, vilket säkert komma vara jobbigt i början men det är bara att härda ut.
 
Skönt också att vi snart kommer gå in i en lågperiod på jobbet så man kanske har lite mera energi kvar när man kommer hem.
 
Detta fick bli dagens middag då det ekar tomt i både kylen och frysen. Tur att det är lön på fredag så man kan handla in lite nytt. Även om det inte är något fel på gröt och ägg.
 

Nu ner till tvättstugan och hämta upp sista tvätten så är det klart i alla fall.
 
Ha det bra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0