Ej aktiv

Jag är verkligen inte aktiv här inne. Uppdaterar ganska sällan, lite mest för att det känns som det inte händer så mycket i mitt inrutade liv.

Men igår hände en grej jag vill dela med mig av för de få som lär läsa detta.

Igår gav jag mig själv en liten klapp på axeln. Då jag har haft svårt att vara i offentliga sammanhang själv i flera år. Bara jobbigt att stå och vänta på någon liksom. Men valde att utmana mig själv.
Först beställde jag en lilla menyn på McD å satte mig å käka den helt själv vid fönstret. Visserligen åt jag upp det på 3 min å hade lite lätt panik hela tiden jag satt där. Men jag gjorde det.

Sen valde jag att gå på bio själv också(sen lyckades jag ju få en tom salong men det är inte relevant). Även det är något jag inte vågat göra själv.

Rädslan i dessa grejer är nog främst för att jag känner mig uttittad å som att det ser ut som att jag inte har några vänner.

Men jag gjorde bägge delarna. Och överlevde såklart utan dessa blickar jag inbillar mig att jag får.

Ett steg framåt för mig själv iaf. Man måste våga göra saker på egen hand också. Ska man vänta på andra för att få uppleva eller göra saker så kan man missa mycket.
 
Sen är ju kanske McD det utlimata matvalet då jag försöker gå ner i vikt, men valde det värsta stället jag kunde tänka mig att sitta ensam på.
 
Stor grej för mig att våga göra dessa 2 saker. Nästa gång jag ska äta ensam nånstans så hoppas jag att jag vågar sitta kvar lite längre och faktiskt äta i lugn och ro, och inte kasta i mig maten.
 
 
Jag helt ensam i salongen.. Visade sig ju visst vara ett genidrag att ta en bio mitt på dagen samtidigt som det är Bråvalla i stan :) Det var ju väldigt skönt och bara kunna breda ut sig och lägga sin grejer utan problem på stolen bredvid :) Såg på Entourage filmen, och jag gillade den. Det gör man nog om man gillat serien. Dock kunde det ju gärna varit lite mera typiska Ari Gold scener. Men filmen får ett godkänt betyg.
 
Idag tog jag bussen till Stadium Outlet och fixade nya skor till jobbet, då mina är rätt trasiga så det behövdes.
Blev även en keps också, vet inte om jag riktigt passar i den kanske, men det struntar jag i. 
Ja jag vet att prislappen sitter kvar men tog en snabb bild när jag vänta på bussen hem bara.
 
 
Nu ska jag hem till syster på middag.
 
Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0